Οι ρόλοι αντιστρέφονται. Οι καλλιτέχνες συζητούν με την δρ. Δωροθέα Κοντελετζίδου περί τέχνης και άλλων δαιμονίων…
Θεοφάνης Νούσκας: Η διδακτική είναι μέρος του έργου; αν ναι, τι μέρος;
Δωροθέα Κοντελετζίδου: Όχι απαραίτητα. Όταν όμως
συμβαίνει μπορεί να λειτουργήσει καταλυτικά γιατί καλείσαι να απαντήσεις
σε σκέψεις και ερωτήματα που δεν έχεις σκεφτεί οπότε ‘αναγκάζεσαι’ να
οργανώσεις, να δομήσεις διαφορετικά τις γνώσεις… να βγεις από το
στερεότυπο της διδασκαλίας που έχεις ‘οργανώσει’ και αυτή, για μένα,
είναι και η γοητεία. Η πρόκληση.
Θ. Ν. Doctor-curator (θεραπευτής). Η ιδέα ότι μια τραυματική εμπειρία μας οδηγεί σε τέτοιες ιδιότητες, ισχύει;
Δ. Κ. Ως θεραπευτής της τέχνης! Αλαζονικό αλλά
μπορεί να συμβαίνει…εάν μια τραυματική εμπειρία μετουσιώνεται σε έργο ή
όχι το αγνοώ αλλά οι ψυχολόγοι λένε ότι είναι ένας από τους πιο
θεραπευτικούς τρόπους…
Θ. Ν. Αν η αιτία είναι η θεώρηση + το αποτέλεσμα η
πράξη, ως θεωρητικός στην ιδιότητα ποιες είναι οι δυσκολίες που
αντιμετωπίζεις για να βρεις το σύνολο;
Δ. Κ. Δεν αναζητώ την αιτία αλλά τη διαδικασία μέσα
στην οποία εγγράφεται και το αποτέλεσμα, μιας και το αποτέλεσμα
βρίσκεται σε μια αέναη εξέλιξη που προκύπτει από τη διαφορετική ανάγνωση
στη εκάστοτε χρονική στιγμή. Οι δυσκολίες προκύπτουν όταν η διαδικασία
είναι ανύπαρκτη και τη θέση της αντικαθιστά μια ‘φλυαρία’ (μέσων,
τεχνικής).
Θ. Ν. Που δεν θα επιβίωνες;
Δ. Κ. Σε ένα χώρο με προκαταλήψεις, ιδεοληψίες και κεκαλυμμένες συμπεριφορές.
Θ. Ν. Σε ποσοστό επί της 100 να αναλύσεις τα ‘συστατικά’ ενός κειμένου σου, όταν αναφέρεσαι σε έναν εικαστικό, για παράδειγμα;
Δ. Κ. Επί 100%! Αδύνατον! Κάθε φορά
είναι διαφορετική η ‘αφετηρία’! Μπορεί να είναι μια συζήτηση με τον
καλλιτέχνη, μπορεί να είναι μόνο το έργο του, μπορεί να είναι οι
θεωρητικές ‘εμμονές’ μου ή ακόμα και οι διαπιστώσεις που προκύπτουν από
την παρατήρηση ή ακόμα και η ανάγνωση ενός άλλου κειμένου, βιβλίου κτλ.
Θ. Ν. 3 έργα Ελλήνων εικαστικών που θα ήθελες να έχεις;
Δ. Κ. Του Τάκη, του Κανιάρη και του Μπουζιάνη.
Θ. Ν. Φιλία, Θεσσαλονίκη και Τέχνη, που βρίσκεις σημεία σύνδεσης;
Δ. Κ. Δεν υπάρχουν! Τα όρια πάντα με ενοχλούσαν, με περιόριζαν! Διαφορετικές έννοιες, διαφορετικές σχέσεις…
Ο Θεοφάνης Νούσκας είναι καλλιτέχνης.
Η Δωροθέα Κοντελετζίδου ιστορικός / θεωρητικός της τέχνης.
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου